Remigia Caubet González
Escultora
Resum biogràfic


Remígia Caubet.

Una mujer mayor, "sa padrina" (la abuela) recita a dos niños, posiblemente sus nietos, Sa Colcada, un texto del escritor mallorquín Pere d'Alcàntara Penya (1823 - 1906) que se representa en Palma el 31 de diciembre, día que se celebra la conquista de Mallorca por Jaime I.La escultura se puede adscribir en la línea de la corriente realismo - costumbrista. En la peana está la inscripción: "A / Pere d'Alcàntara Penya / MDCCCXXIII - MCMVI" Font Bloc Alta Mar


Sobre una piedra sin pulir se encuentra este busto de bronce en el que se representa a este bravo marino con un catalejo en las manos y espada al cinto. Bajo él hay otra piedra más baja en la que se puede leer: "Al patrón / don Antonio Barceló / Teniente General / de la Real Armada / 1716 - 1797 / La Cámara de Comercio.". Font: Bloc Alta Mar


La font de l'amor


Nuredduna era una sibila nieta del sumo sacerdote de la tribu que habitaba los encinares del poblado talayótico de Ses Païsses, en Artà (Mallorca), que era tenida en gran consideración por sus dotes adivinas.


El senyor Damián Ramis Caubet ens envia aquests apunts biogràfics sobre la seva mare, l'escultora Remigia Caubet qui va viure una sèrie d'anys a El Terreno. El senyor Ramis ha continuat la professió de la seva mare i la seva obra també es pot veure en nombroses webs.

  • 1919 – Remigia Mercedes Caubet González neix el dia 1 de juliol de 1919, a Palma de Mallorca.
  • 1923 – 1925 – Inicia els seus primers estudis a l’ Escuela Alemana, de Palma
  • 1926 – Continua la seva formació acadèmica al col·legi Sagrat Cor, on destaca pels seus treballs en dibuix i altres matèries creatives.
  • 1939 – La jove Remigia va contreure matrimoni amb Damià Ramis Vanrell, fill d’una coneguda família de naviliers.
  • 1946 –1951- Durant aquests anys, Remigia Caubet entra en contacte amb l’escultura sota el mestratge de l’escultor català Joan Borrell i Nicolau, mestre que treballà a Mallorca durant aquests anys en la creació de diferents obres escultòriques i retrats.
  • 1949 – Neix la seva primera filla, Bel Maria.
  • 1951- Neix el seus segon fill, Damià. Realitza la seva primera exposició individual d’escultures a la palmesana Galeries Costa.
  • 1951 – El Círculo de Bellas Artes, de Palma, li concedeix el Primer Premi d’Escultura del Certamen “Niños y Flores”, per un retrat infantil tallat en pedra de Santanyí.
  • 1952 – Realitza el retrat del seu admirat amic mossèn Llorenç Riber.
  • 1954- Neix la seva tercera filla, Guillermina
  • 1955 – Neix el seu quart fill, Miquel Àngel. L’ escultora és guardonada amb un Accèssit d’ Escultura al XIV Salón de Otoño, del Círculo de Bellas Artes, per la seva obra “Joven egipcia”, una talla policromada.
  • 1957 – Entre d’altres obres escultòriques, Remigia Caubet realitza el gran relleu dedicat a Sant Martí, en pedra de Santanyí, que s’instal·là a la Cova de Sant Martí, d’Alcúdia.
  • 1959- Neix el seu darrer fill, Andreu. Realitza el monument a Mossèn Llorenç Riber, erigit a Campanet.
  • 1965.- Modela una font al·legòrica dedicada a la poetessa Francesca Alcover. El Círculo de Bellas Artes li concedeix la Medalla d’Escultura del Salón de Otoño, per la seva obra “Retrat del doctor Josep Sampol”, en pedra de Santanyí.
  • 1967- L’escultora és guardonada amb la Medalla d’Honor del XXVI Salón de Otoño, per la seva obra en bronze “Desnudo femenino”
  • 1968 – Per encàrrec de l’Ajuntament de Palma, Remigia Caubet realitza el monument a Pere d’Alcántara Penya, obra escultòrica que representa a la padrina recitant “La Colcada” als seus nets. El monument es situà a la plaça des Banc de s’oli, de Palma.
  • 1970- L’escultora modela el retrat del Príncep Juan Carlos, per encàrrec del Club Nàutic de Palma.
  • 1970- Remigia Caubet crea la gran figura de Sant Jaume, en pedra de Santanyí, que figura al tímpan del portal major de l’església parroquial d’Alcúdia.
  • 1970.- L’Ajuntament de Sa Pobla encarrega a l’escultora el monument dedicat als “poblers que feren ses marjarls”. Aquesta gran obra escultòrica quedà instal·lada a una plaça del poble.
  • 1971- L’Ajuntament de Palma encarrega a Remigia Caubet la realització d’un projecte de monument per commemorar el 50 aniversari de la mort del poeta mossèn Costa i Llobera.
  • 1972- Remigia Caubet crea el monument al Capità Antoni Barceló, per encàrrec de la Cambra de Comerç, Indústria i Navegació.
  • 1972 – El Ministeri d’Afers Exteriors d’Espanya, amb col·laboració i patrocini de la Fundació “Juan March” conviden a l’escultora mallorquina a residir una temporada a Roma, per perfeccionar estudis a l’Academia Española de Bellas Artes a la capital italiana.
  • 1972 - L’escultora treballa a Roma, instal·lada a l’Academia Española de Bellas Artes, el projecte del monument a Costa i Llobera, creant el primer esbós de l’obra Nuredduna.
  • 1972 – La prestigiosa institució cultural francesa “Les Rosati” concedeix la seva Medalla anual a Remigia Caubet.
  • 1974-1975 – L’artista alterna el seus treball de taller al seu estudi d’Esporles, amb freqüents viatges a Madrid, on també treballa l’obra definitiva de Nuredduna, de quatre metres d’alçada.
  • 1974 – Per encàrrec de l’Ajuntament d’Alcúdia, l’escultora realitza el monument a l’emperador Carles V, que és inaugurat pels Prínceps d’Espanya a una plaça d’Alcúdia.
  • 1974 – Realitza el monument a la Beata Catalina Thomàs, per encàrrec de l’Ajuntament de Santa Margalida.
  • 1975 – El Govern Balear encarrega a l’escultora el retrat del Rei Juan Carlos.
  • 1975- Aquest any també treballa en un gran Crist crucificat, en talla de fusta, destinat a l’església parroquial de Son Servera.
  • 1977- L’artista crea el monument al pintor Llorenç Cerdà, obra que s’instal·là a la Cala de Sant Vicenç, de Pollença.
  • 1978 – Remigia Caubet ingressà com Acadèmic Corresponent, a l’Acadèmia de Belles Arts Sant Sebastià, de Palma. Fou la primera dona acadèmica de Belles Arts d’Espanya.
  • 1979-1995 – Col·labora amb les Aules de la Tercera Edat, com professora d’Art i de Modelat.
  • 1980- Remigia Caubet modela, entre moltes altres obres, el retrat de l’escriptor i amic Llorenç Villalonga.
  • 1983- El grup escultòric “La font de l’amor”, encarregat a l’escultora per la Junta del Port de Palma, es col·locat al Passeig Marítim.
  • 1984- L’artista és premiada a París amb el prestigiós Premi “France Mediterranée”, destinat a guardonar a personalitats del món de la cultura.
  • 1985- Remigia Caubet realitza l’obra “Venus celta”, per encàrrec dels Ducs de Wüttemberg.
  • 1988 – Entre moltes altres obres, realitza la imatge de Fra Juníper Serra
  • 1992- L’escultora és distingida amb el nomenament d’Acadèmica Numerària de l’Acadèmia de Belles Arts Sant Sebastià, de Palma. Remigia Caubet ingressa a la institució amb el discurs “L’escultura mediterrània: influències en l’art actual”.
  • 1995- Amb col·laboració del seu fill, Damià, també escultor, realitza el gran conjunt escultòric “Misteri del Naixement”, que s’instal·la a la Seu de Palma
  • 1995- La gran obra en bronze Nuredduna, retirada durant vint anys de la via pública, queda inaugurada en front de la platja de Can Pere Antoni, del Molinar
  • 1996- Ambdós escultors, mare i fill, treballen en les imatges de Santa Teresa de Lisieux i un gran Crist crucificat per encàrrec de la parròquia de Santa Teresita, de Palma.
  • 1997- Remigia Caubet mor, el 23 de maig, víctima d’un Ictus cerebral.
  • 1998- L’Acadèmia de Belles Arts rendeix un emotiu homenatge a l’escultora.
  • 1998- La Ciutat de Palma concedeix a Remigia Caubet, a títol pòstum, la Medalla d’Or de la Ciutat de Palma.
  • 2000 – L’escriptora Joana Sureda Trujillo publica el llibre “Remigia Caubet”, primera obra dedicada a la vida i a l’obra de l’artista.